• Publikationer
  • Meddelelser om Konservering - info

Meddelelser om Konservering (MoK)

Meddelelser om Konservering (MoK) är NKF:s facktidskrift med fackgranskade artiklar (peer-reviewed) samt konserveringsnytt, annonsering och debatt. MoK innehåller artiklar om vård och konservering av konst och kulturhistoriska föremål samt om materialanalys, dokumentationsmetodik och metodutveckling av relevans för konserverings- och bevarandefrågor. MoK utkommer en gång om året. Faktagranskade artiklar registreras i AATA Abstracts for International Conservation Literature.

Bidra med artikel

Deadline för bidrag till fackgranskat material är 1/3.

Tidskriften utkommer under hösten. MoK använder hanteringssystemet Scholastica för fackgranskningen, och här kan du lämna ditt bidrag: (https://mok.scholasticahq.com/for-authors). Där kan du även hitta Riktlinjer för författare (Guidelines for authors, text på danska och engelska).

MoK ser gärna också bidrag med kortare texter, presentationer och debattinlägg som inte faktagranskas. Detta material mejlas till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.